Regulamin i zasady wysyłki sprzętu do serwisu
Reklamacja z tytułu gwarancji
- Zgodnie z warunkami gwarancji Makita Sp. z o. o. do reklamowanego urządzenia należy dołączyć:
-oryginalną i wypełnioną przez sprzedawcę kartę gwarancyjną,
-kopię dowodu zakupu,
-certyfikat przedłużenia gwarancji (jeśli zostało zarejestrowane w programie 3-letniej gwarancji ),
-formularz zlecenia naprawy serwisowej,
-osprzęt wymagany do zweryfikowania zgłoszonego problemu (np. baterie, ładowarka, tarcza, itp.)
WAŻNE!
W przypadku nie dosłania wymaganych dokumentów, zastrzegamy sobie możliwość odesłania urządzenia zwrotnie do nadawcy na jego koszt, w celu ich uzupełnienia , bez powiadomienia - brak podstaw do wszczęcia procesu rozpatrzenia reklamacji z tytułu gwarancji.
- Reklamacje gwarancyjne są rozpatrywane w czasie nie dłuższym niż 14 dni roboczych. Informacje o statusie reklamacji można zasięgnąć w kontakcie z serwisem, podając numer przesyłki i dane nadawcy, zawarte w liście przewozowym. W przypadku ewentualnej sytuacji przedłużenia się czasu rozpatrzenia reklamacji , zobowiązujemy się do poinformowania reklamującego o tym fakcie.
- Przesyłki wysyłane za pośrednictwem strony www. są kierowane do jednego z dwóch serwisów głównych/fabrycznych. Przypominamy i polecamy korzystanie z naszych serwisów autoryzowanych na terenie kraju.
Reklamacja odpłatna
- W przypadku wysyłki pogwarancyjnej koszt przesyłki pokrywa zleceniodawca, wysyłając urządzenie dowolnym spedytorem na swój koszt lub za pośrednictwem naszej strony www. W przypadku odesłania urządzenia do nadawcy kurierem DHL koszty wysyłki będą doliczone do kosztorysu wyceny naprawy.
- W przypadku rezygnacji z naprawy odpłatnej koszty wysyłki poniesione przez Makita Sp. z o.o. i koszt wyceny pokrywa zleceniodawca.
- Każda naprawa odpłatna zostanie wykonana tylko po uprzednim zatwierdzeniu mailowo kosztorysu naprawy przez zleceniodawcę, który zostanie wysłany na dane kontaktowe podane w formularzu zlecenia naprawy serwisowej.
- W przypadku skutecznego poinformowania/doręczenia wyceny, na odpowiedź z decyzją czekamy maksymalnie 5 dni . W przypadku braku informacji zastrzegamy sobie prawo odesłania urządzenia nienaprawionego , z wyceną i obciążeniem jej kosztami oraz transportu , jak niżej.
- W przypadku zgody na naprawę odpłatna wg wyceny, jej koszty są kompensowane w kosztach robocizny naprawy.
- Serwis nie dokonuje napraw z części powierzonych i napraw tzw. częściowych, co oznacza, że części istotne dla funkcjonowania i bezpieczeństwa użytkowania narzędzia oraz części niekompletne, muszą zostać bezwarunkowo zamontowane i będą wyspecyfikowane w kosztorysie.
- Koszty:
- wyceny i naprawy są uzależnione od typu urządzenia (budowy, specyfiki konstrukcji…) i wynoszą od 20 zł netto (1RBG=15 min) do 160 zł netto (8 RBG=120 min). Odpłatność dotyczy robocizny obejmującej: demontaż urządzenia, ocena stanu podzespołów (ewentualne ich mycie), złożenie urządzenia i kosztorys ewentualnej naprawy, który otrzymuje zleceniodawca;
- transportu wynoszą między 13 zł netto, a 130zł netto, w jedna stronę, w zależności od gabarytów i typu przesyłki oraz wagi.
- Zastrzegamy sobie prawo korekty kosztów wstępnych , w przypadku pojawienia się nowych okoliczności w toku naprawy, na podstawie zaakceptowanej wstępnie wyceny. O takiej sytuacji zleceniodawca zostanie poinformowany, jeśli różnica wyniesie więcej niż 10% w stosunku do wyceny pierwotnej.
- W przypadku wykonanej usługi odpłatnej na wymienione podzespoły udzielamy rocznej gwarancji , w przypadku ujawnienia się w tym okresie wady materiałowej lub montażowej.
Wszystkie zgłoszenia/zlecenia staramy się wykonywać w jak najkrótszym czasie, jednak proszę pamiętać, że czas oczekiwania na wycenę-kontakt-naprawę może być różny. Polecamy wcześniejszy kontakt z serwisem.
W obu powyższych przypadkach
- Urządzenie wysłane do naprawy powinno być oczyszczone i przygotowane do naprawy. Każde czyszczenie urządzenia przez nasz serwis (jeśli jego zabrudzenie uniemożliwia dokonanie naprawy/wyceny) jest usługą odpłatną. Jej koszty w zależności od stanu wahają się w zakresie 60-160 zł
- Przedmiot reklamacji powinien być spakowany w sposób minimalizujący możliwość uszkodzenia w transporcie. W przypadku stwierdzenia rażącego niedbalstwa w tym względzie i spowodowanych nim uszkodzeń transportowych, serwis zastrzega sobie możliwość obciążenia zleceniodawcy kosztami naprawy, mając na uwadze doprowadzenie urządzenia do stanu umożliwiającego dalsze bezpieczne użytkowanie. O takim fakcie zleceniodawca zostanie wcześniej poinformowany, a w związku z zaistniałą sytuacją zostanie sporządzony protokół szkody , będący podstawą do dochodzenia odszkodowania od przewoźnika.
- Maszyny powinny być pozbawione płynów eksploatacyjnych (paliwo, oleje…), zgodnie z prawem transportowym oraz innych pozostałych po pracy, jak np. woda w myjkach ciśnieniowych. Konsekwencją nie zastosowania się, może być zagrożenie dla obsługujących przesyłki, uszkadzanie opakowań i w konsekwencji szkody transportowe.
Oświadczam, że jestem świadomy poniesienia kosztów przesyłki i wyceny w przypadku rezygnacji z naprawy. Zobowiązuję się do pokrycia tych kosztów przy odbiorze urządzenia.
|